Introduktion til ‘Overblik’

På siden ‘Overblik’ kan du få overblik over, hvilke selvbetjeningsløsninger som du er - eller tidligere har været - involveret i. Disse selvbetjeningsløsninger vil være angivet under forskellige kategorier, så du hurtigt og nemt kan skabe overblik over dine afventende eller udførte arbejdsopgaver.

Formål:


Formålet med denne artikel er at introducere dig til siden “Overblik”. Under “Overblik” vil du kunne skabe overblik over de selvbetjeningsløsninger, som enten er opstartet, afsluttet eller som afventer din udfyldelse. I det følgende vil du blive introduceret til de forskellige kategorier, som selvbetjeningsløsninger kan optræde under i “Overblik”. Du vil i den forbindelse også blive introduceret til, hvad det betyder, når selvbetjeningsløsningerne optræder i forskellige kategorier

Sidst redigeret: 24/04/2025

Indholdsfortegnelse:


1. Kategorier under ‘Overblik’

1.1. Afventer dig
1.2. Venter på [Rettighedsgruppe]
1.3. Igangværende
1.4. Afsluttede

1. Kategorier under ‘Overblik’


Under menupunktet “Overblik” kan selvbetjeningsløsninger blive fremvist under fire kategorier. I det følgende vil du blive introduceret for disse.

1.1. Afventer dig

Løsninger, som er opstartet af dig, eller løsninger, som er blevet sendt videre til dig og som afventer din udfyldelse eller godkendelse, vil ligge under Afventer dig. Det er med andre ord her, at du får overblik over løsninger, som du (og kun du) skal til tage stilling til, for at flowet kan komme videre. Sager under Afventer dig kan have forskellige statusser:

  • Ny: Hvis der er tale om en arbejdsgang, som du har oprettet, og som du ikke har udfyldt

  • I gang: Hvis der er tale om en arbejdsgang, som er blevet opstartet af en anden, og som afventer din involvering - F.eks. igennem en udfyldelse eller godkendelse

  • Kladde: En arbejdsgang er gemt som kladde og venter på, at du færdiggør udfyldelsen

I XFlow benyttes rettighedsgrupper til at gruppere brugere, som har fælles rettigheder til at forholde sig til specifikke sager. Under Dine rettighedsgrupper ligger de arbejdsgange, som kan behandles af flere deltagere i dine rettighedsgrupper, og som ikke er blevet taget af nogen medlemmer af rettighedsgruppen endnu. Når du klikker ind på en arbejdsgang, som er tilgængelig under Dine rettighedsgrupper, vil systemet registrere, at du har taget sagen. Dvs. at sagen vil blive flyttet fra Dine rettighedsgrupper til Afventer dig.

1.2. Dine rettighedsgrupper

INDSÆT BILLEDE AF DINE RETTIGHEDSGRUPPER NÅR DEN ER OPPE

Du kan læse mere om rettighedsgrupper ved at klikke her.


Sager, som du har været en del af, og som fortsat er i gang - f.eks. fordi de ligger til godkendelse eller afventer informationer fra andre parter - vil ligge under Igangværende. Du vil dermed kunne bruge Igangværende til at holde øje med status på sager, som du har været involveret i samt sikre, at udfyldelsen ikke går i stå.

1.3. Igangværende

Under Igangværende finder jeg 1 sag, som jeg har udfyldt og som afventer en anden parts udfyldelse


Under Afsluttede kan du se arbejdsgange, som du har været indblandet i, og som er blevet afsluttet indenfor den seneste måned. Hvis du efterfølgende ønsker at finde frem til afsluttede løsninger, skal du anvende søgefunktionen.

1.4. Afsluttede

Selvbetjeningsløsninger under “Afsluttede”


Løsninger under Afventer dig med forskellig status

Derudover fremgår der en række andre oplysninger. Disse dækker bl.a. over:

  • Oprettet: Dato for hvornår arbejdsgangen er opstartet

  • Selvbetjeningsløsning: Navnet på arbejdsgangen

  • ID: Det unikke ID for en specifikke udfyldte selvbetjeningsløsning

  • Udfyldt for: Hvem udfylder selvbetjeningsløsningen?

  • Ekstra info: Kan indholde informationer fra den konkrete udfyldelse. Dette opsættes under indstillingerne for den enkelte arbejdsgangsskabelon, hvilket du kan læse mere om her.


Løsninger under Afventer dig med forskellig status


Du kan fremsøge ældre, afsluttede arbejdsgange under Søgning i menuen til venstre


Relaterede artikler


Opstart af ny løsning i XFLow

Parkér eller gem løsning som kladde

Fremsøg løsninger